W salonach marki Suzuki debiutuje S-Cross z nowym układem napędowym Strong Hybrid, czyli z tzw. pełną hybrydą. Rozwiązania techniczne samochodu, który został opracowany w Suzuki Motor Corporation, przetestowano w modelu Vitara Strong Hybrid. Najnowszy napęd SUV-a japońskiej marki jest oszczędny dla portfela – zużycie benzyny (wg WLTP w cyklu mieszanym) wynosi od 5,2 litra na setkę, a więc przejechanie 100 km tym modelem Suzuki kosztuje ok. 40 złotych (*).
S-Cross jest niekwestionowanym przebojem w swoim segmencie i jednym z najchętniej wybieranych modeli Suzuki. Kolejne wcielenia tego auta doceniono za wygodę, bogate wyposażenie już w najtańszych wersjach, przestrzeń w kabinie oraz funkcjonalność. Od premiery modelu SX4 S-Cross, która miała miejsce w roku 2013, samochód jest także prekursorem wielu zmian technologicznych. W tegorocznej ofercie S-Cross był dostępny z silnikiem 1,4 Boosterjet (K14D) i układem Mild Hybrid 48V SHVS. Takie auta pozostają w sprzedaży, ale ze skrzyniami manualnymi. Strong Hybrid uzupełni tym samym firmową ofertę SUV-ów, a będzie dostępny wyłącznie ze skrzynią zautomatyzowaną 6AGS.
Samochód oferowany jest w kombinacji trzech wersji wyposażenia, a także w ośmiu kolorach nadwozia (większość jest metalizowanych, część także w odcieniu perłowym). S-Cross Strong Hybrid jest bogato wyposażony już w bazowej odmianie Premium (dwie pozostałe wersje to Elegance i – topowa - Elegance Sun). Najtańsza pełna hybryda S-Cross kosztuje od 120 900 zł. Na liście wyposażenia Strong Hybrid Premium jest komplet najnowocześniejszych systemów wspomagających kierowcę i poprawiających bezpieczeństwo (LDW, LDP, TSR, Weaving Alert, BSM, RCTA) oraz 17-calowe felgi aluminiowe.
Podstawowy S-Cross ma też automatyczną, dwustrefową klimatyzację, interaktywny system multimedialny (dotykowy ekran o przekątnej 7 cali), czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamerę cofania. Do tego system kluczyka elektronicznego (wystarczy mieć go w kieszeni czy torebce, żeby otworzyć drzwi, a następnie uruchomić silnik) oraz reflektory full LED (przednie i tylne). Samochody w wersji Elegance prócz wyposażenia Premium dodatkowo wyposażane są w nawigację satelitarną z trzyletnią (bezpłatną!) aktualizacją map, głośnik centralny w audio, 9-calowy interaktywny system multimedialny oraz kamerę 360 stopni (pierwszą taką w Suzuki). Siedzenia w tych SUV-ach są obszywane tapicerką z tkaniny, ale wykończenie w wyższych wersjach jest skórzane. Do tego polerowane felgi aluminiowe, zaś w wersji Elegancje Sun - dużych rozmiarów przeszklony dach panoramiczny.
* (stosując przybliżone średnie ceny paliwa z lipca 2022).
Niemiecki automobilklub ADAC, prowadzący od 45 lat ranking niezawodności samochodów, ogłosił wyniki najmniej i najbardziej awaryjnych samochodów za 2022 rok. Wśród liderów niezawodności znalazły się dwa modele Suzuki.
Dowiedz się więcejTargi Polsecure w Kielcach były okazją, by zaprezentować nowy policyjne radiowozy Suzuki S-Cross, które wkrótce wyjadą na nasze drogi.
Dowiedz się więcejW ramach światowej akcji Suzuki Clean Ocean w miejscowości Stare Załubice w gminie Radzymin Suzuki Motor Poland, wspierane przez dilera silników Suzuki ITA Marine Yachts, zorganizowało społeczne sprzątanie brzegów rzeki Rządzy będącej częścią Jeziora Zegrzyńskiego.
Dowiedz się więcejW Rypinie polska kadra seniorów zmierzyła się z silną reprezentacją Niemiec, która okazała się nieco lepsza i pokonała naszych pięściarzy 12:10.
Dowiedz się więcej